Ετικέτες

13.9.17

Μιλάμε για τη Μικρασία

Αποτέλεσμα εικόνας για μικρα ασια 1922

                                                    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Μιλάμε για τη Μικρασία», είναι ο γενικός τίτλος σειράς διαλέξεων που διοργανώνονται από τον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Πειραιώς και θα πλαισιώσουν τη φετινή εκδήλωση μνήμης (Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου, ώρα 10.00 π.μ., ομιλία Χ. Μηνάογλου) για τα θύματα της Μικρασιατικής Καταστροφής, που εδώ και 13 χρόνια πραγματοποιείται στον προαύλιο χώρου του Ιερού Ναού.
Οι διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού της Αγίας Παρασκευής (οδός Αγ. Παρασκευής 78, Καλλίπολη, Πειραιάς).
Συγκεκριμένα, η πρώτη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου και ώρα 19.30, με ομιλητή τον επίκουρο καθηγητή Νεότερης Ιστορίας ΕΚΠΑ Σπύρο Πλουμίδη και θέμα «Μικρασιατική Εκστρατεία και Καταστροφή: Το πολιτικό πλαίσιο και το παρασκήνιο».
Η δεύτερη διάλεξη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου και ώρα 19.30 και ομιλήτρια την Μαρία Μαντούβαλου, δ. Αναπληρώτρια καθηγήτρια Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ. Θέμα της διάλεξης: «Το ’22 χάθηκε το στέμμα των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων και έμεινε “Το Καράβι της Ελπίδας”».

Η ύψωσις του Τιμίου Σταυρού


14 Σεπτεμβρίου
[ΝΗΣΤΕΙΑ]

ακολουθία όρθρου, τυπικό κ.α. ΕΔΩ

Το 326 μ.Χ. η Αγία Ελένη πήγε στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους και να ευχαριστήσει το Θεό για τους θριάμβους του γιου της Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Θείος ζήλος όμως, έκανε την Άγια Ελένη να αρχίσει έρευνες για την ανεύρεση του Τιμίου Σταυρού.

Ευαγγελική περικοπή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

Αποτέλεσμα εικόνας για ύψωση τιμίου σταυρού
Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον Κεφ. Ιθ΄ 6 – 11, 13 – 20, 25 – 28, 30.

Ο τέταρτος παγκόσμιος πόλεμος έχει ήδη ξεκινήσει και δεν είναι πυρηνικός




Στο συγκεκριμένο πόλεμο το πεδίο της μάχης δεν είναι πια έξω από τον άνθρωπο, αλλά στο εσωτερικό του, στο μυαλό και στα συναισθήματα του

Από τη σωστή κρίση στην αμαρτωλή κατάκριση (Άγιος Παΐσιος).

Αποτέλεσμα εικόνας για αγιοσ παισιοσ


Γέροντα, εύκολα κρίνω και κατακρίνω.

Η ελληνική όμως γλώσσα έχει «γλώσσα» από τις πύρινες Γλώσσες της Πεντηκοστής



Ἁγίου Παϊσίου
Γέροντα, γιατί κατήργησαν τοὺς τόνους ἀπὸ τὴ γραμματική;

Τό νά γελᾶς εἶναι ἀνθρώπινο, ἀλλά τό νά χαίρεσαι χαμογελῶντας εἶναι ἐνάρετο



Τό νά γελᾶς εἶναι ἀνθρώπινο, ἀλλά τό νά χαίρεσαι χαμογελῶντας εἶναι ἐνάρετο. Τὸ γέλιο εἶναι δῶρο ζωῆς στόν ἄνθρωπο. Μόνο τά ζῶα δέν γελοῦν.