Ετικέτες

21.5.17

Νηστειοδρόμιο της εβδομάδας (22/5/17-28/5/17)

Η ΝΗΣΤΕΙΑ 
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΟΚΤΟΝΟΣ
ΟΥΤΕ ΣΩΜΑΤΟΚΤΟΝΟΣ,
ΑΛΛΑ ΠΑΘΟΚΤΟΝΟΣ

Η ερχόμενη εβδομάδα (22/5-28/5) είναι η έκτη εβδομάδα του πεντηκοσταρίου. Είναι μια φυσιολογική εβδομάδα με την έννοια ότι όλες τις ημέρες πλην Τετάρτης και Παρασκευής καταλύουμε τα πάντα. Την Τετάρτη 24/5 εορτάζουμε την Απόδοση του Πάσχα (39η ημέρα του πεντηκοσταρίου) οπότε γίνεται κατάλυση ιχθύος. Η Παρασκευή 26/5 είναι ημέρα νηστείας στην οποία γίνεται κατάλυσις οίνου και ελαίου λόγω του χαρμόσυνου χαρακτήρα της περιόδου αυτής.

Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή: επιτρέπονται όλες οι τροφές

Τετάρτη: νηστεία (λαδερό ή ψάρι)

Παρασκευή: νηστεία (άλαδο ή λαδερό φαγητό)

Υπάρχουν δύο εκδοχές: 
1. Η πρώτη είναι ότι πλέον κάνουμε άλαδο τις Τετάρτες και τις Παρασκευές, μετά την εορτή της Αποδόσεως του Πάσχα (Παρασκευή μετά την Ανάληψη, και Τετάρτη και Παρασκευή προ της Κυριακής της Πεντηκοστής).
2. Η πιο χαλαρή εκδοχή λέει ότι καταλύουμε οίνο-έλαιο σε όλη τη διάρκεια του πεντηκοσταρίου. Αυτή η εκδοχή αναγράφεται στο Νηστειοδρόμιο του π. Βασιλείου Βολουδάκη (Δ΄ Έκδοση, σελ. 117-118), όπου και δίνεται και αναφορά στο πηδάλιο και σε σχόλιο του Αγ. Νικοδήμου του Αγιορείτου.
Ακολουθήστε την εκδοχή που θα σας υποδείξει ο πνευματικός σας!

Ο ληστής που είδε τους Αγγέλους να συλλειτουργούν με τον ιερέα

Άγιος Βάρβαρος.


Όταν θέλει ο Θεός όλα γίνονται και όσοι πλησιάζουν το Θεό είναι διότι αυτός τους κάλεσε.

Ο σταυρός που φορούσε ο Κεμάλ !


Απόσπασμα ομιλίας του Στρατηγού ε.α., Επίτιμου Αρχηγού Γ.Ε.Σ. Φραγκούλη Φράγκου στις 08/05/2017, στην Κοζάνη.  Η Τουρκία μετά την 15η Ιουλίου.

Γιατί να λατρεύω τον Θεό;

Αποτέλεσμα εικόνας για θεος αγαπη


Πῶς τόν φαντάζεσαι τόν Θεό;

Πώς κόβεται το κάπνισμα κατά τους πατέρες (B'-Μέρος)



7) Γέροντας Κλεόπας Ήλιε  
Έρχεται στην εξομολόγηση ένας ηλικιωμένος και μου λέει: 

Ερώτηση: Ήταν δυνατόν ο Ιούδας να πράξει αλλιώς, αφού είχαν μιλήσει οι προφητείες για την προδοσία του;

Αποτέλεσμα εικόνας για ιούδας ισκαριώτης

Ερώτηση: Ισχύει το θέμα του απολύτου προορισμού; Ήταν δυνατόν ο Ιούδας να πράξει αλλιώς, αφού είχαν μιλήσει οι προφητείες για την προδοσία του;

Απάντηση:

Ας ομολογήσουμε στ’ αλήθεια τον Χριστό


Σήμερα ο Χριστός θεράπευσε τον Τυφλό. Κι από το θαύμα αυτό, φανέρωσε ο ποιος ήταν στ’ αλήθεια: ο Ποιητής, του παντός Δημιουργός. Εκείνος που έπλασε τον άνθρωπο, έφτιαξε πηλό και θεράπευσε τον Τυφλό. Ήταν όμως Σάββατο και οι Φαρισαίοι σκανδαλίσθηκαν απ’ το θαύμα… Αφού ανέκριναν τους γονείς του πρότερα Τυφλού, ήλθε και η ώρα της ανάκρισης του Τυφλού που θεραπεύτηκε. Εκείνος ομολόγησε τη θεραπεία του, δε θα μπορούσε δα να πει και ψέματα, ότι τάχα δε θεραπεύτηκε, ότι τάχα δεν είχε συναντήσει τον Χριστό ποτέ… Δε μπορούσε να μην ομολογήσει το γεγονός. Όταν ο Χριστός του φανερώθηκε και του είπε Ποιος είναι, τότε αμέσως ο θεραπευμένος Τυφλός ομολόγησε την πίστη του στον Ιησού Χριστό, με το όποιο κόστος…

Ο Μέγας και Άγιος Κωνσταντίνος: απάντηση σε όσους τον συκοφαντούν

Αποτέλεσμα εικόνας για μέγας κωνσταντίνος

Ο ΜΕΓΑΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Και μόνο το όνομα Κωνσταντίνος ν’ ακουσθεί, συγκινεί κάθε χριστιανική καρδιά, όχι μόνο σήμερα αλλά από πολλά χρόνια πριν, διό­τι συνδέεται με τους θρύλους της φυλής, ότι “πάλι με χρόνια με και­ρούς πάλι δικά μας θάναι”. Συγκινεί, διότι ο πρώτος που έφερε το όνομα ο Κωνσταντίνος ο Α’ ο Μέγας, υπήρξε όχι μόνο ένας από τους μεγαλύτερους άνδρες της παγκόσμιας ιστορίας αλλά κάτι παραπά­νω.Υπήρξε Άγιος.
Κι όταν ακούσουν την λέξη Άγιος, αρχίζουν να διαμαρτύρονται οι κράχτες της αθεΐας και της απιστίας.Είναι Άγιος;Στρατηγός, ναι είναι, Βασιλιάς και Αυτοκράτορας ναι. Μέγας ναι είναι, αλλά Άγιος; Όχι, δεν είναι Άγιος λένε. Γιατί δεν είναι Άγιος; Διότι, λέ­νε, ότι ο Μ. Κωνσταντίνος έκανε εγκλήματα, ότι σκότωσε τον γιο του τον Κρίσπο, ότι σκότωσε την δεύτερη γυναίκα του την Φαύστα, και συνεπώς δεν πρέπει να ονομάζεται Άγιος.***

Το τέλος του μεγάλου Αγίου Ισαποστόλου Κωνσταντίνου...



Η Μεταστροφή του Αγίου Κωνσταντίνου. Πίνακας του Peter Paul Rubens (1577-1640)
21 Μαΐου. 

Των Αγίων Θεοστέπτων βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης.

ΕΥΣΕΒΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ