Ετικέτες

25.8.17

Το μάτι που στρέφεται Eδῶ καi Eκεῖ εiναι φοβερός προδότης



Α
τ λοιπν συλλογίσου, δελφέ, κα πιθυμία τς δονς θ διαλυθε π τν νο σου πως λιώνει τ κερ μπροστ στ φωτιά.


Ν φυλάγεις μως κα τ μάτια σου κα ν τ γυρίζεις λλο γι ν μ δες τ μάταια, γιατί εναι φοβερς προδότης τ μάτι πο στρέφεται δ κα κε. Μ τς λλες ασθήσεις νος πολεμιέται προσωρινά, κα ταν ατία φύγει συμβε κάτι ντίθετο, φεύγει μαζ κα διώχνεται κα σχετικς πόλεμος. πόλεμος μως διαμέσου τν ματιν εναι φοβερς κα ταν εναι παρούσα ατία κα ταν φύγει· μλλον, ταν πουσιάζει ατία περισσότερο βασανίζει τν ψυχή, νάβοντας τν πιθυμία, παρ ταν εναι παρούσα.
Ν τί θέλω ν π: κουσε, γι παράδειγμα, κάποιος μι εχάριστη μελωδία π μουσικος κα προσπέρασε· κουσε πειτα λλους ν μοιρολογον κα ν δύρονται, κα θρνος ξουδετέρωσε τν εχάριστη μελωδία τν μουσικν. Παρόμοια, γεύτηκε μέλι κα πειτα κάτι πικρ· κα γλυκύτητα το μελιο σβήστηκε π τν πικράδα πο κλούθησε. Κάτι νάλογο συμβαίνει κα μ τν σφρηση· μύρισε κάποιος μι εωδία κα στ συνέχεια δυσωδία, κα ηδία τς δυσωδίας διωξε τν εχάριστη ασθηση τς εωδίας. Τ διο κα μ τν φή· γγιξε κάποιος νερ κρύο κα μετ γγιξε κα βραστό, κα θερμότητα το ζεστο μετρίασε τν προηγούμενη ασθηση το κρύου. πόλεμος μως διαμέσου το ματιο πο στρέφεται δ κα κε, φλογίζει τν νο μ τν πιθυμία ετε εναι παρούσα ατία ετε πουσιάζει. Κα χι μόνο ατό, λλ προξενε κα φαντασίες στν καρδι μ ασχρ νειρα. Γιατί ο δαίμονες, βρίσκοντας εσοδο μέσ το λογισμο, ζωγραφίζουν τν πειρασμ στ διάνοια κα πασχολον τσι τν νο, ρίχνοντάς τον στν δυπάθεια.
Γι’ ατ λέει στ Γραφή: « περιπλάνηση σ πιθυμίες διαφθείρει τν κακο νο».
Γιατί μ τν ττα τν ματιν ρχίζει μαρτία, στν ποία σίγουρα θ κατρακυλήσει σιγ σιγ νος, ν δν συνέλθει γρήγορα, καθς κα Κύριος διαβεβαίωσε: «ποιος βλέπει μι γυναίκα μ πονηρ πιθυμία, χει κιόλας διαπράξει μέσα του μοιχεία μ ατήν». Τ μοιχεία ατν τν ξεριζώνει τ ν χουμε διαρκς κάτω τ βλέμμα κα νω τν ψυχή. Σ τοτο βοηθ κα γκράτεια· γιατί, λέει, κενος πο κυριάρχησε στν κοιλιά του, κυριάρχησε κα στ βλέμμα του. Ν ποφεύγεις τ ασχρ λόγια, κα τσι θ ποφύγεις τος βρώμικους λογισμούς.

Εεργετινς, τ. 2 , κδ. Τ Περιβόλι τς Παναγίας



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.