Ετικέτες

26.8.17

Αντισυνταγματική η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές


γγελική  Εθ. Ζώη , Νομικός

H λομέλεια το Συμβουλίου τς πικρατείας (στό ξς: ΣτΕ) κρινε ντισυνταγματική τήν πόφαση το φυπουργο νάπτυξης καί νταγωνιστικότητας, πού πέτρεπε τή λειτουργία τν μπορικν καταστημάτων λες τίς Κυριακές το τους, σέ τρες περιφέρειες καί εδικότερα σέ κτώ τουριστικές περιοχές τς χώρας. ναλυτικότερα, ο παράγραφοι 1 καί 2 το ρθρου 16 το νόμου 4177/ 2013, πως σχύουν σήμερα, προβλέπουν τά κόλουθα:

«1. πιτρέπεται προαιρετικά λειτουργία τν μπορικν καταστημάτων τίς ξς Κυριακές:
α) Τήν πρώτη Κυριακή κατά τήν ναρξη κάστης τακτικς κπτωτικς περιόδου τς παραγράφου 1 το ρθρου 15 το παρόντος νόμου. Σέ περίπτωση πού πρώτη Κυριακή συμπίπτει μέ πίσημη ργία, δυνατότητα μετατίθεται τήν πόμενη Κυριακή».
β) Τίς δύο (2) Κυριακές πρίν πό τήν μέρα τν Χριστουγέννων.
γ) Τήν Κυριακή τν Βαΐων.
δ) Τήν τελευταία Κυριακή κάθε τους.
ε) Δύο Κυριακές κατά τή διάρκεια τν νδιάμεσων κπτωτικν περιόδων, πού καθορίζονται μέ πόφαση το οκείου ντιπεριφερειάρχη σύμφωνα μέ τήν περίπτωση β΄ τς παραγράφου 1 το ρθρου 15 το παρόντος. Στίς περιφερειακές νότητες στίς ποες ς νω πόφαση δέν χει κδοθε, πιτρέπεται λειτουργία τν μπορικν καταστημάτων τήν πρώτη Κυριακή το Μαΐου καί τήν πρώτη Κυριακή το Νοεμβρίου. Σέ περίπτωση πού πρώτη Κυριακή συμπίπτει μέ πίσημη ργία, δυνατότητα μετατίθεται τήν πόμενη Κυριακή.
2. Μέ ατιολογημένη πόφαση το κατά τόπον ρμόδιου ντιπεριφερειάρχη, ποία κδίδεται ντός διαστήματος τριν (3) μηνν πό τήν ναρξη σχύος το παρόντος, ρίζονται ο περιοχές, στίς ποες πιτρέπεται προαιρετικά λειτουργία τν μπορικν καταστημάτων καί λλες Κυριακές, πλήν τν ναφερομένων στήν παράγραφο 1 λαμβανομένων πόψη τν τοπικν διαιτεροτήτων, πό τίς ξς προϋποθέσεις:
α) τά μπορικά καταστήματα νά χουν συνολική πιφάνεια μβαδο, πως ατό ναγράφεται στό λογαριασμό παροχς λεκτρικο ρεύματος, μέχρι διακόσια πενντα (250) τετραγωνικά μέτρα,
β) νά μήν νήκουν πό ποιαδήποτε νομική σχέση σέ λυσίδα καταστημάτων, ξαιρουμένων τν περιπτώσεων συμβάσεων δικαιόχρησης (franchise), γ) νά μήν λειτουργον μέ συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα ντός καταστήματος» («shops-in-a-shop») καί νά μήν βρίσκονται σέ κπτωτικά καταστήματα («outlet»), μπορικά κέντρα κπτωτικά χωριά. φόσον προθεσμία τν τριν (3) μηνν το προηγούμενου δαφίου παρέλθει πρακτη, ντιπεριφερειάρχης πέχει πειθαρχική εθύνη σύμφωνα μέ τά ρθρα 233 καί 234 το ν. 3852/2010 (Α΄ 87). πόφαση το ντιπεριφερειάρχη δύναται νά ναθεωρεται τησίως, μέ πόφαση πού κδίδεται κατά τό μνα ανουάριο καί πρώτη φαρμογή τόν ανουάριο το 2015. άν δέν κδοθε πόφαση, σχύει προηγούμενη ρύθμιση». δέ παράγραφος 5 το ρθρου 16 το διου ς νω νόμου, πως ατή προστέθηκε μέ τό πρτο ρθρο  το νόμου 4254/2014 ρίζει τά ξς: «5. Μέ πόφαση το πουργο νάπτυξης καί νταγωνιστικότητας πού κδίδεται μετά πό διαβούλευση μέ τοπικούς καί συλλογικούς φορες ρίζονται τρες (3) τουριστικές περιοχές, που πιτρέπεται πιλοτικά γιά να (1) τος προαιρετική λειτουργία τν μπορικν καταστημάτων καί τίς πόλοιπες Κυριακές, πέραν τν ναφερομένων στήν παράγραφο 1 το παρόντος χωρίς τή συνδρομή τν προϋποθέσεων πού ναφέρονται στήν παράγραφο 2 το παρόντος καί χωρίς νά παιτεται πόφαση το ντιπεριφερειάρχη. Μέ μοια πόφαση μπορε νά ρίζεται φορέας παρακολούθησης τς δράσης γιά τήν ξαγωγή συγκριτικν συμπερασμάτων καί κάθε λλη λεπτομέρεια.»
Κατ’ πίκληση τς νωτέρω ξουσιοδοτικς διατάξεως το ρθρου 16 παράγραφος 5 το ν. 4177/2013, κδόθηκε π’ ριθμόν Κ1-1119/ 7.7.2014 πόφαση το φυπουργο νάπτυξης καί νταγωνιστικότητας, μέ τήν ποία πετράπη πιλοτικά γιά να χρόνο προαιρετική λειτουργία τν μπορικν καταστημάτων καί τίς πόλοιπες Κυριακές, πέραν τν ναφερομένων στήν νωτέρω  παρ. 1 το ρθρ. 16 το Ν. 4177/2013, στίς ξς τρες Περιφέρειες: «(…)1. Περιφέρεια ττικς καί εδικότερα: (α) στορικό κέντρο Δήμου θηναίων, πως ατό προσδιορίζεται καί ριοθετεται πό τό Π.Δ. 21.9/13.10.1979 (ΦΕΚ Δ΄ 567) πως σχύει. (β) Δμος Ραφήνας-Πικερμίου. 2. Περιφέρεια Κεντρικς Μακεδονίας καί εδικότερα: (α) στορικό κέντρο Δήμου Θεσσαλονίκης, πως ατό προσδιορίζεται καί ριοθετεται πό τήν Υ.Α. ΥΠΠΟ/ ΔΙΛΑΠ/Γ/3046/51009/14.10.1994 (ΦΕΚ Β΄ 833). (β) Περιφερειακή νότητα Χαλκιδικής. 3. Περιφέρεια Νοτίου Αγαίου καί εδικότερα: (α) Δμος Ρόδου (β) Δμος Κ (γ) Δμος Σύρου-ρμούπολης (δ) Δμος Μυκόνου (ε) Δμος Θήρας».
Στή συνέχεια προσέφυγαν στό ΣτΕ θνική Συνομοσπονδία λληνικο μπορίου, Γενική Συνομοσπονδία παγγελματιν-Βιοτεχνν-μπόρων λλάδος, μοσπονδία διωτικν παλλήλων λλάδος, μπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης καί 20 καταστηματάρχες καί μποροι καί ατήθηκαν νά κυρωθε ς ντισυνταγματική καί παράνομη πίμαχη πουργική πόφαση. Παράλληλα, παρέμβαση πέρ τς φαρμογς τς πουργικς πόφασης, καναν στό ΣτΕ ο: 1) Σύνδεσμος πιχειρήσεων καί Βιομηχανιν (ΣΕΒ) 2) Σύνδεσμος λληνικν Τουριστικν πιχειρήσεων 3) Σύνδεσμος πιχειρήσεων Λιανικς Πώλησης λλάδος καί 4) πιτροπή νταγωνισμο. πιτροπή νταγωνισμο μάλιστα, κπροσωπήθηκε νώπιον το ΣτΕ διά το πληρεξουσίου δικηγόρου καί Καθηγητή Συνταγματικο Δικαίου καί Δικαίου τν νθρώπινων Δικαιωμάτων στή Νομική Σχολή θηνν, Φίλιππου Σπυρόπουλου, ποος συμμετεχε στή συγγραφική μάδα το «Καινοτόμου Συντάγματος γιά τήν λλάδα», νός σχεδίου Συνταγματικς ναθεώρησης, μέ τό ποο πιδιώκεται, πως σημειώσαμε σέ προηγούμενο τεχος το περιοδικο μας, ποχριστιανισμός τς Πατρίδας μας καί θεσμική ποβάθμιση τς νατολικς ρθοδόξου το Χριστο κκλησίας. πόθεση παραπέμφθηκε στήν λομέλεια το ΣτΕ λόγ τς μείζονος σπουδαιότητάς της κατ’ φαρμογή τς διάταξης το ρθρου 14 παράγραφος 2 δάφιο α’ το Προεδρικο Διατάγματος 18/1989.
λομέλεια το ΣτΕ ξέδωσε σχετικά τήν πόφαση π’ ριθμόν 100/2017, στήν ποία ναφέρει μεταξύ λλων τά ξς: «9. πειδή τό Σύνταγμα ρίζει στό ρθρο 2 τι: «1. σεβασμός καί προστασία τς ξίας το νθρώπου ποτελον τήν πρωταρχική ποχρέωση τς Πολιτείας. 2. … », στό ρθρο 4 τι:
 «1. Ο λληνες εναι σοι νώπιον το νόμου. 2. … », στό ρθρο 5 τι: «1. Καθένας χει δικαίωμα νά ναπτύσσει λεύθερα τήν προσωπικότητά του καί νά συμμετέχει στήν κοινωνική, οκονομική καί πολιτική ζωή τς Χώρας, φόσον δέν προσβάλλει τά δικαιώματα τν λλων καί δέν παραβιάζει τό Σύνταγμα τά χρηστά θη. 
2. …», στό ρθρο 21 τι: «1. οκογένεια, ς θεμέλιο τς συντήρησης καί προαγωγς το θνους, καθώς καί γάμος, μητρότητα καί παιδική λικία τελον πό τήν προστασία το Κράτους. 2. …
3. Τό Κράτος μεριμν γιά τήν γεία τν πολιτν… », στό ρθρο 22 τι: «1. ργασία ποτελε δικαίωμα καί προστατεύεται πό τό Κράτος, πού μεριμν γιά τή δημιουργία συνθηκν πασχόλησης λων τν πολιτν καί γιά τήν θική καί λική ξύψωση το ργαζόμενου γροτικο καί στικο πληθυσμο. … 2. … », στό ρθρο 25 τι: «1. Τά δικαιώματα το νθρώπου ς τόμου καί ς μέλους το κοινωνικο συνόλου καί ρχή το κοινωνικο κράτους δικαίου τελον πό τήν γγύηση το Κράτους. λα τά κρατικά ργανα ποχρεονται νά διασφαλίζουν τήν νεμπόδιστη καί ποτελεσματική σκησή τους. Τά δικαιώματα ατά σχύουν καί στίς σχέσεις μεταξύ διωτν στίς ποες προσιδιάζουν. Ο κάθε εδους περιορισμοί πού μπορον κατά τό Σύνταγμα νά πιβληθον στά δικαιώματα ατά πρέπει νά προβλέπονται ετε πευθείας πό τό Σύνταγμα ετε πό τό νόμο, φόσον πάρχει πιφύλαξη πέρ ατο καί νά σέβονται τήν ρχή τς ναλογικότητας» καί στό ρθρο 106 τι:
«1. Γιά τήν δραίωση τς κοινωνικς ερήνης καί τήν προστασία το γενικο συμφέροντος τό Κράτος προγραμματίζει καί συντονίζει τήν οκονομική δραστηριότητα στή Χώρα, πιδιώκοντας νά ξασφαλίσει τήν οκονομική νάπτυξη λων τν τομέων τς θνικς οκονομίας. Λαμβάνει τά πιβαλλόμενα μέτρα γιά τήν ξιοποίηση τν πηγν το θνικο πλούτου, πό τήν τμόσφαιρα καί τά πόγεια ποθαλάσσια κοιτάσματα, γιά τήν προώθηση τς περιφερειακς νάπτυξης καί τήν προαγωγή δίως τς οκονομίας τν ρεινν, νησιωτικν καί παραμεθόριων περιοχν. 2. διωτική οκονομική πρωτοβουλία δέν πιτρέπεται νά ναπτύσσεται σέ βάρος τς λευθερίας καί τς νθρώπινης ξιοπρέπειας πρός βλάβη τς θνικς οκονομίας. 3. … ».
10. πειδή πό τίς προπαρατεθεσες διατάξεις, ν συνδυασμ ρμηνευόμενες, προκύπτουν τά κόλουθα: Τό Σύνταγμα ναγνωρίζει τόν νθρωπο ς πέρτατη ξία, χάριν τς ποίας φίσταται καί ργανώνεται ννομη τάξη, θεσπίζει δέ τά πί μέρους τομικά καί κοινωνικά δικαιώματα γιά τήν διασφάλιση τς πί σοις ροις λεύθερης ναπτύξεως τς προσωπικότητας κάστου καί τήν πόλαυση τν ννόμων γαθν πού ντιστοιχον στό περιεχόμενο τν δικαιωμάτων ατν (ΣτΕ 867/1988 λομέλεια). Στό πλαίσιο το χαρακτήρα ατο το Συντάγματος κατοχυρώνεται γιά τούς πάσης φύσεως ργαζομένους καί πασχολουμένους (ξηρτημένα νεξάρτητα ργαζόμενους, λεύθερους παγγελματίες κ.λπ.) τό δικαίωμα το λευθέρου χρόνου καί τς πολαύσεώς του, τομικά καί πό κοινο μέ τήν οκογένειά τους, ς τακτικό διάλειμμα τς βδομαδιαίας ργασίας. Τό δικαίωμα ατό πηρετε τήν γεία καί τήν μαλή νάπτυξη τς προσωπικότητας, μέ τήν φυσική καί ψυχική νανέωση πού προσφέρει τακτική ργία στόν ργαζόμενο νθρωπο ντός τς κάθε βδομάδας ργασίας (ρθρα 5 παράγραφος 1, 21 παράγραφος 3 το Συντάγματος). Συναφς δέ, προσφέρει καί τήν δυνατότητα ργανώσεως τς κοινωνικς καί οκογενειακς ζως του, θέματα γιά τά ποα πίσης μεριμν τό Σύνταγμα (ρθρο 21 παράγραφος 3). Περαιτέρω, τό ναφερθέν δικαίωμα προσλαμβάνει πρακτική ξία γιά τούς ργαζομένους ταν ατοί δύνανται, μόνοι πό κοινο μέ τήν οκογένειά τους, νά μετέχουν στήν συλλογική νάπαυλα μις κοινς ργίας νά βδομάδα, ς τέτοια μέρα δέ χει πιλεγε, κατά μακρά διαμορφωμένη παράδοση, τόσο στήν λλάδα σο καί στά λοιπά κράτη τς Ερώπης Κυριακή, σχετιζόμενη μέ τήν χριστιανική θρησκεία (βλ. τή βασική πόφαση το μοσπονδιακο Συνταγματικο Δικαστηρίου τς Γερμανίας BverfG – BvR 2857 καί 2858/07- τς 1.12.2009, κυρίως κέφ. Β, ΙΙ. Βλ. πίσης καί τήν πόφαση το μοσπονδιακο Διοικητικο Δικαστηρίου BverwG – 1C 25.84- τς 15.3.1988). Εδικότερα, μέ τόν νόμο ΓΥΝΕ΄ (3455/1909, Α΄ 286/7.12.1909) καθιερώθηκε τό πρτον Κυριακή ς γενική ργία, πό τόν κανόνα δέ ατόν προβλέφθηκαν, τόσο πό τόν νόμο ατό σο καί πό πόμενους, ξαιρέσεις γιά ργασίες καί δραστηριότητες μέ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ο ποες πιτρέπεται νά σκονται καί κατά τίς Κυριακές καί λοιπές ργίες.
Κατά τήν θεσμοθέτηση τν ξαιρέσεων, μως, κοινός νομοθέτης δέν εναι λεύθερος στίς πιλογές του, λλά φείλει νά λαμβάνει π’ ψιν συγκεκριμένα κριτήρια καί προϋποθέσεις, οτως στε φ’ νός νά μήν νατρέπεται κανόνας καί φ’ τέρου ο ξαιρέσεις νά πιβάλλονται πό τό δημόσιο συμφέρον, τό ποο συνίσταται χι στήν πλή παύξηση το κέρδους ρισμένων πιχειρήσεων δραστηριοτήτων οτε στήν ξυπηρέτηση ναγκν πού δύνανται νά κανοποιονται μαλά κατά τίς ργάσιμες μέρες λλά στήν ξυπηρέτηση βασικν ναγκν τν πολιτν, τν ποίων κανοποίηση δέν δύναται νά νασταλε κατά τίς Κυριακές καί τίς ργίες.
Στό πλαίσιο ατό ντάσσονται
α) διωτικές ργασίες, ο ποες πηρετον τήν πόλαυση ρισμένων βασικν ναγκν ναψυχς τν πολιτν κατά τίς ργίες (στιατόρια καί λοιπά καταστήματα γειονομικο νδιαφέροντος, λειτουργίες πολιτισμο) καί β) νάγκη ρισμένων διωτικν πιχειρήσεων νά λειτουργον συνεχς (π.χ. ργοστασίων), γιά λόγους τεχνικούς, ν συνδυασμ καί μέ λόγους φορντες τήν οκονομική τους πιβίωση. Τό διο σχύει γιά λειτουργίες, σκούμενες πό τό Δημόσιο πό τόν διωτικό τομέα, ο ποες πηρετον εθέως τό δημόσιο συμφέρον, πως τήν σφάλεια τν πολιτν, τήν γεία (νοσοκομεα), τήν συγκοινωνία καί πικοινωνία, τήν δρευση. Στό προαναφερθέν πλαίσιο πρέπει νά νταχθον καί λελογισμένες ξαιρέσεις πιβαλλόμενες γιά ρισμένους τόπους καί ρισμένες περιόδους το τους ς πρός τόν οκονομικό κλάδο το τουρισμο, καί δή πό τήν προϋπόθεση τι ο ξαιρέσεις ατές πηρετον τόν βιώσιμο τουρισμό καί δέν περβαίνουν τά ρια τς ρχς τς ναλογικότητος (ρθρο 25 παράγραφος 1 το Συντάγματος). Εδικότερα, καθ’ σον φορ τόν τουρισμό, πομάκρυνση πό τόν κανόνα τς ργίας κατά τίς Κυριακές πιχειρεται πό τήν προϋπόθεση τι α) ξαίρεση φορ σαφς προσδιοριζόμενες περιοχές, στίς ποες οκονομικοκοινωνική ζωή ξαρτται σέ μεγάλο βαθμό πό τόν κλάδο το τουρισμο,
β) ο ξαιρέσεις προσδιορίζονται μέ κρίβεια κατά χρόνο καί κατά τό δυνατόν σέ διάσπαρτες μέρες νά τος, ναλόγως το χαρακτήρα τς κάθε περιοχς καί τς τουριστικς περιόδου (θερινός, χειμερινός τουρισμός), στε νά μήν ναιρεται πυρήνας το προαναφερθέντος συνταγματικο δικαιώματος καί γ) κατ’ ξαίρεση πιτρεπόμενη ργασία εναι πράγματι πρόσφορη γιά τήν ξυπηρέτηση το σκοπο τς βιώσιμης τουριστικς ναπτύξεως. Οκοθεν νοεται τι συνδρομή τν κτεθεισν προϋποθέσεων πρέπει νά τυγχάνει πλήρους τεκμηριώσεως κατά τήν νομοθέτηση τν ξαιρέσεων, στε, πλήν τν λλων, νά καθίσταται φικτός καί δικαστικός λεγχος τς συνταγματικότητάς τους. (….)
13. πειδή ν προκειμέν, μέ τήν ξουσιοδότηση το ν. 4254/2014, καί νεξαρτήτως λόγων ναφερομένων στό δικαίωμα τς θρησκευτικς λευθερίας τν χριστιανν τό θρήσκευμα πολιτν, προσβάλλονται, ξ πόψεως μέν οσίας, ο κτεθεσες στήν 10η σκέψη συνταγματικές ρχές, πως εδικότερα ατές ρμηνεύθηκαν καί ν σχέσει μέ τόν κλάδο το τουρισμο, ξ πόψεως δέ τύπου, διότι ξουσιοδότηση ατή ντιτίθεται στήν παράγραφο 2 ρθρου 43 το Συντάγματος, καθόσον ναφορά της σέ «τρες τουριστικές περιοχές», χωρίς εδικότερο καί συγκεκριμένο προσδιορισμό εναι όριστη. Συνεπς, βασισθεσα στήν ξουσιοδότηση ατή προσβαλλομένη πουργική πόφαση εναι μή νόμιμη. (…)».  νάλυση τς ξεταζόμενης πόφασης τς λομέλειας το ΣτΕ θά ταν ρθότερο νά πραγματοποιηθε πό ναν εδικό Συνταγματολόγο. Στό πλαίσιο το παρόντος ρθρου θά περιορισθομε στό νά καταθέσουμε ρισμένες σκέψεις μας σχετικά μέ τήν πόφαση ατή. Κυριακή θεσπίστηκε καί νομοθετήθηκε ς ργία πό τόν θεόπνευστο Ατοκράτορα Μέγα Κωνσταντνο τό 321 μ.Χ., ς μέρα ναπαύσεως, γαλλιάσεως, Θείας Λατρείας καί γαθοεργίας.
Σέ ,τι φορ στό λληνικό Κράτος, πως ναφέρεται καί στήν δια τήν πόφαση 100/2017 τς λομέλειας το ΣτΕ,  τό 1909 μέ νόμο καθιερώθηκε γιά πρώτη φορά Κυριακή ς γενική ργία. Εναι βεβαίως πολύ θετικό τό τι λομέλεια το ΣτΕ ξέδωσε μία πόφαση μέ τήν ποία κρίθηκε ς ντισυνταγματική λειτουργία τν μπορικν καταστημάτων λες τίς Κυριακές το τους, καί μάλιστα μέ ναλυτική καί μπεριστατωμένη ατιολογία. θεσε μέ ατό τόν τρόπο πωσδήποτε να φραγμό στήν κρατική συδοσία, πού πιστεύει τι μπορε νά καταργήσει ατή τήν τόσων αώνων καθιερωμένη κκλησιαστική καί νομοθετική ργία τς Κυριακς καί μάλιστα μέ μιά πλή πουργική πόφαση, χωρίς κν νά τηρήσει τόν παιτούμενο πό τό Σύνταγμα τύπο  το Προεδρικο Διατάγματος (ρ. 43 παρ. 2 το Συντάγματος). μως, πόφαση το ΣτΕ κύρωσε μόνο τήν πό 7.7.2014 πουργική πόφαση, χωρίς νά πηρεάζει σα προβλέπουν ο διατάξεις το ρθρου 16 το νόμου 4177/ 2013, πού νωτέρω παραθέτουμε καί φορον τή λειτουργία λων τν καταστημάτων σέ λη τή χώρα κτώ Κυριακές το χρόνο καί τή δυνατότητα λειτουργίας μικρότερων καταστημάτων, πού δέν νήκουν σέ λυσίδες, περισσότερες Κυριακές το τους, μέ πόφαση το οκείου ντιπεριφερειάρχη. πό τήν ποψη ατή, πόφαση τς λομέλειας χει σχετική μόνο ξία. Περαιτέρω, εδικότερα ς πρός τή σκέψη τς λομέλειας, τι κδοθεσα πουργική πόφαση εναι μή νόμιμη «νεξαρτήτως λόγων ναφερομένων στό δικαίωμα τς θρησκευτικς λευθερίας τν χριστιανν τό θρήσκευμα πολιτν» θά πρέπει νά παρατηρηθον τά κόλουθα: (μοναδική στήν λλάδα) πίκληση τς γίας Τριάδος στήν ρχή το Καταστατικο Χάρτη τς Χώρας, κρατική ρύθμιση το καθεσττος τς πικρατούσης θρησκείας (ρθρο 3 το Συντάγματος), ο θρησκευτικοί ρκοι το Προέδρου τς Δημοκρατίας καί τν βουλευτν (ρθρο πάρ. 2 καί 59 πάρ. 1 το Συντάγματος) καί προπάντων «βασική ποστολή το Κράτους» νά παρέχει παιδεία πού ποσκοπε μεταξύ λλων στήν «νάπτυξη τς θρησκευτικς συνειδήσεως τν λλήνων» (ρθρο 16 πάρ. 2 το Συντάγματος) καταδεικνύουν τι τό Σύνταγμα δέν πιτρέπει στό λληνικό Κράτος νά ναπτύξει ντιθρησκευτική θεϊστική πολιτική.
πομένως, δέν πιτρέπεται νά καταργηθε πό τήν κρατική ξουσία ργία τς Κυριακς πρωτίστως γιά λόγους ναγόμενους στή θρησκεία καί τή θρησκευτική συνείδηση! ξάλλου, σύμφωνα μέ τήν παράγραφο 3 δ. α. το ρθρου 3 το Συντάγματος «Τό κείμενο τς γίας Γραφς τηρεται ναλλοίωτο.» Τό δέ κείμενο τς γίας Γραφς στό βιβλίο τς ξόδου ναφέρει : «Μνήσθητι τήν μέραν τν Σαββάτων γιάζειν ατήν. ξ μέρας ργ καί ποιήσεις πάντα τά ργα σου τ δέ μέρ τ βδόμ σάββατα Κυρί τ Θε σου, ο ποιήσεις ν ατ πν ργον, σύ καί υός σου καί θυγάτηρ σου, πας σου καί παιδίσκη σου, βος σου καί τό ποζύγιόν σου καί πν κτνος σου καί προσήλυτος παροικν ν σο. ν γάρ ξ μέραις ποίησε Κύριος τόν ορανόν καί τήν γν καί τήν θάλασσαν καί πάντα τά ν ατος καί κατέπαυσε τ μέρ τ βδόμ «διά τοτο ελόγησε Κύριος τήν μέρα τήν βδόμην καί γίασεν ατήν» (ξ. Κ΄, 8-11)».
τσι, Κυριακή ργία ποκτ, μμεσα στω, Συνταγματική περιωπή, πρωτίστως ς ντολή το Θεο, καί χι ς πλ νάπαυλα πό τήν ργασία! 
γγελική  Εθ. Ζώη , Νομικός
ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ Τεχος 178-179
Από impantokratoros.gr

πηγή: http://aktines.blogspot.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.