Ετικέτες

1.6.17

Το σύμπαν είναι μόνον η πρόσκλησις δια το συμπόσιον


Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Εάν πιστεύης εις τον Θεόν νομίζων ότι τα αισθητά και τα φυσικά αγαθά είναι τα μοναδικά αγαθά, τα οποία ο Θεός δίδει εις τον άνθρωπον, τότε πολύ ταπεινώς σκέπτεσαι περί του Θεού.
Όλα τα αισθητά και τα φυσικά αγαθά τελειώνουν με πίκραν. Ενώ ο Θεός δεν είναι ο κυνηγός, ο οποίος δια των ηδέων δελεάζει τα θηρία εις τον λάκκον.
Τα αισθητά και τα φυσικά αγαθά είναι τα δευτερεύοντα δώρα του Θεού. Τα πρωτεύοντα του Θεού, τα οποία ο Θεός δίδει ευθέως, είναι τα δώρα τα πνευματικά.
Τα αισθητά και τα φυσικά αγαθά ο Θεός δίδει εις τους ανθρώπους με μοναδικόν σκοπόν να τους υπενθυμίζη τα ανώτερα, ηδύτερα και διαρκέστερα αγαθά. Πράγματι, ανόητος θα είναι όποιος δεν κατανοήσει αυτό και δυστυχής όποιος δεν το υιοθετήσει.
Τα αισθητά και τα φυσικά αγαθά μαζί με όλον το σύμπαν είναι μόνον η πρόσκλησις δια το συμπόσιον, η πρόσκλησις με τας υποσημειώσεις των φαγητών και των δώρων, των ασμάτων και των χορών.
Μακάριος όποιος χαρεί δια την πρόσκλησιν και σπεύσει να ανταποκριθή. Μακάριος όποιος το προσκλητήριον θεωρήσει απλώς προσκλητήριον.
Και αλλοίμονον εις εκείνον και δις αλλοίμονον εις εκείνον, ο οποίος το προσκλητήριον του βασιλέως θεωρήσει ως το αληθές συμπόσιον και, κενοδοξών και τρελλός με αυτό, λησμονήσει να ανταποκριθή εις την πρόσκλησιν του βασιλέως.
Στοχασμός 111 από το βιβλίο του: Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, Στοχασμοί περί του καλού και του κακού, Πλήρης και ακριβής μετάφρασις από τα σερβικά από την Μίλιτσα Βέσκοβ, εκδόσεις Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος, Μήλεσι 2008.
Εικόνα από:askapanamka

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.