Ετικέτες

18.11.16

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΧΑΪΔΕΜΑΤΟΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΑΡΑΧΑΙΔΕΜΑ

Όλοι μας γνωρίζουμε πόσο ολέθρια και καταστροφικά αποτελέσματα έχει για το χαρακτήρα του παιδιού το παραχάιδεμα.

Το παιδί που δέχτηκε από το περιβάλλον του υπερβολική αγάπη, θεωρεί τον εαυτό του μόνο δέκτη της αγάπης των συνανθρώπων του και συνηθίζει να μη δίνει ποτέ αγάπη στους γύρω του. Σε κάθε συνεργασία του η σκέψις του είναι «Τι θα κερδίσω εγώ απ΄αυτό;». Επακόλουθο της νοοτροπίας αυτής είναι να μην μπορεί να δημιουργήσει θετικές ανθρώπινες σχέσεις.

Το παραχαιδεμένο παιδί αισθάνεται μια εξωτερική εξάρτηση που την φέρνει μαζί του σε όλη του τη ζωή. Όταν δεν μπορεί να λύσει η να υπερπηδήσει τα εμπόδια που συναντά στην καθημερινή του ζωή, αποθαρρύνεται και βλέπει τους γύρω του σαν «εχθρούς» ή «πνίγεται σε μια κουταλιά νερό». Κι όλα αυτά, γιατί δεν έμαθε να δίνει ποτέ μόνο του τις λύσεις στα προβλήματά του. Αποτέλεσμα αυτής της τόσο λανθασμένης αγωγής είναι, όταν βρεθεί μακριά από τους γονείς του, για να νιώσει τη σιγουριά στην καθημερινή του ζωή, να προσκολλάται σε ανθρώπους ή ομάδες. Αλίμονο όμως αν αυτοί, που θα του προσφέρουν «το χέρι για βοήθεια», είναι αντικοινωνικοί παράγοντες  τότε το παραστράτημα είναι βέβαιο, μιας και το παιδί δεν έχει δύναμη να κόψει τον «γόρδιο δεσμό».

Ακόμη και τα παιδιά που μεγάλωσαν μέσα σε υπερβολικές φροντίδες έχουν αισθήματα κατωτερότητας. Αυτό γίνεται αιτία να είναι σε συνεχή σύγκρουση με το περιβάλλον τους και να πιστεύουν ότι ζουν σε μια εχθρική χώρα.

Η δυσαρέσκεια, η ανυπομονησία και η έλλειψη χαράς είναι ο μόνιμος σύντροφος του παραχαϊδεμένου παιδιού και αποδεικνύουν πόσο λίγο τα υπερβολικά χάδια καταφέρνουν να του κάνουν τη ζωή πιο εύκολη και χαρούμενη.

Συμπέρασμα

Το παραχαϊδεμένο παιδί είναι πάντα απροσάρμοστο στη ζωή, ανίκανο να δώσει λύσεις στα καθημερινά του προβλήματα, και η εξάρτηση, που θέλει να έχει από κάπου, το κάνει εύκολη λεία ανθρώπων ή ομάδων συνήθως με αντικοινωνικές τάσεις.

Κλείνουμε με το συμπέρασμα του μεγάλου Άλφρεντ Άντλερ που διαβάζουμε στο βιβλίο του «Το νόημα της ζωής». Γράφει λοιπόν ο μεγάλος ψυχίατρος «δεν υπάρχει κανένα άλλο μεγαλύτερο κακό για το παιδί από το παραχαϊδεμα και τις συνέπειές του».

Γ. Μηλίτσης
Δάσκαλος     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.