Ετικέτες

23.12.14

Δεν είσαι μόνος - 2ο επεισόδιο: Πήγαινε και γίνε αυτό που πίστεψες


Στο δεύτερο επεισόδιο της σειράς “Δεν είσαι μόνος” με τίτλο “Πήγαινε και γίνε αυτό που πίστεψες” παρακολουθούμε τη διάδοση του Χριστιανισμού, με πρωτεργάτες τους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο, και τις διώξεις που αντιμετώπισαν οι πρώτοι πιστοί τόσο από το παλιό ιερατείο όσο και από την παρακμάζουσα Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.Οι Χριστιανοί, λόγω του νέου τρόπου ζωής που εισάγουν, δηλαδή την αγάπη, την αδερφότητα, την ανθρωπιά και την αυτοθυσία, γίνονται εύκολος στόχος σε κάθε κρίση της αυτοκρατορίας και δοκιμάζονται σκληρά απο τους διωγμούς που εξαπολύει εναντίον τους το ρωμαϊκό κράτος. Όμως τον νέο ήθος που φέρνει ο Χριστιανισμός και η αποφασιστικότητα των Χριστιανών να πεθάνουν για την πίστη τους, φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Η νέα θρησκεία εξαπλώνεται, με κινητήριο δύναμη την αγάπη, και με τον Μέγα Κωνσταντίνο η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία αποκτά νέα Πρωτεύουσα, την Κωνσταντινούπολη, ανεξιθρησκεία και τον πρώτο Χριστιανό Αυτοκράτορα, ενώ η Ρώμη λίγο αργότερα υποκύπτει στους βαρβάρους μισθοφόρους της. 

«Ακόμη κι αν μιλώ όλες τις γλώσσες των ανθρώπων και των αγγέλων, αν δεν έχω αγάπη, είμαι ένας χαλκός που ηχεί ή κύμβαλον αλαλάζον. Ακόμη κι αν κατέχω τη δύναμη της προφητείας και γνωρίσω όλα τα μυστήρια και όλη τη γνώση, ακόμη κι αν έχω τόση πίστη ώστε να μετακινώ βουνά, αν δεν έχω αγάπη, δεν είμαι τίποτε. Ακόμη κι αν μοιράσω όλα μου τα υπάρχοντα, ακόμη κι αν παραδώσω το σώμα μου να καεί, αν δεν έχω αγάπη, καμιά ωφέλεια δεν έχω. Η αγάπη είναι μακρόθυμη, ελεήμων, η αγάπη δεν ζηλεύει, η αγάπη δεν καυχάται, δεν υπερηφανεύεται, δεν ασχημονεί, δεν επιδιώκει το συμφέρον της, δεν οργίζεται, δεν σκέφτεται το κακό, δεν χαίρεται με την αδικία, συμμετέχει στη χαρά της αλήθειας. Σκέπει τα πάντα, πιστεύει τα πάντα, ελπίζει τα πάντα, υπομένει τα πάντα. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει». 

Προς Κορινθίους 13, 1- 8 



 Το δεύτερο επεισόδιο, «Πήγαινε και γίνε αυτό που πίστεψες», γυρίστηκε στην Κωνσταντινούπολη, Ρώμη, Αντιόχεια, Ταρσό, Φιλίππους, Κόρινθο, και αλλού. Σκηνοθεσία: Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού Σενάριο: Λένα Βουδούρη – Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος Διεύθυνση Φωτογραφίας: Βαγγέλης Κουλίνος Πρωτότυπη μουσική: Μάριος Αριστόπουλος Αφήγηση: Κώστας Καστανάς Έρευνα: Ιόλη Καλαβρέζου, DumbartonOaks Καθηγήτρια της Ιστορίας της Βυζαντινής Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Harvard, Η.Π.Α. Χρήστος Καρακόλης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Επιστημονικοί Σύμβουλοι: Αδριάνα Ζέππου, Θεολόγος Γιώργος Τσούπρας, Θεολόγος Συμμετέχουν: Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Μεταλληνός Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Ιαπιτζίογλου Χρήστος Καρακόλης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας θα πρέπει να αναφέρονται στη συγκεκριμένη ανάρτηση και να διατυπώνονται κόσμια ακόμα και αν διαφωνείτε.

Παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες.